Verzamelen, duiden en toepassen: daar draait het om bij onze onderzoeken en adviezen. Om zaken tot op de bodem uit te zoeken maken we gebruik van een scala aan kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden. En natuurlijk up-to-date sociaalwetenschappelijke inzichten en alle mogelijkheden die de digitale wereld biedt. Bij het advies dat daaruit volgt staat altijd de mens centraal.
Als je wilt meten of inspanningen het gewenste effect hebben kunnen we kwantitatief onderzoek (papier, online, survey) doen onder grotere groepen. We werken vaak samen met doorgewinterde en innovatieve andere onderzoekers, waardoor we ook digitale tools en social media kunnen inzetten. En we kunnen zorgen dat zo’n onderzoek geschikt wordt gemaakt voor bijvoorbeeld kinderen, jongeren of laagtaalvaardigen.
Wanneer diepte-informatie van belang is, doen we kwalitatief onderzoek. We duiken diep de stof in via interviews, literatuuronderzoek en observatieonderzoek, zowel desk als field. We blinken uit in het verzamelen van informatie die onder de oppervlakte ligt: meningen, gevoelens en de ‘waarom’ en ‘hoe’-vragen. Soms gebruiken we foto’s om mensen uitspraken en verhalen te ontlokken. Ook weten we mensen te bereiken die voor andere onderzoekers ‘ongrijpbaar’ zijn.